2 iulie 2013

Sabina Ana-Maria Manolache si cei 2000 de euro

Update la Update :) banii pentru mica Sabina s-au strans in totalitate, plus ceva peste.  We did it !
 
Update. Am vandut fotografia! Fericita posesoare este Liana Serbanescu. Fereastra deschisa catre interior sa-i poarte noroc Sabinei, dar si Lianei. O bucurie foarte mare pentru mine :)


Astazi am sa va scriu despre Sabina Ana -Maria Manolache, despre alta Sabina decat cea care scrie aici pe Armonii, despre tiza mea de aproape 19 ani, un copil frumos, destept si , cu ajutorul nostru. al tuturor, un viitor copil norocos.

Am cunoscut-o pe Sabina in dupa amiaza zilei de 1 iunie 2013. Buna mea prietena, violonista Raluca Stratulat i-a fost diriginta, si, la o cafea, scriau cu totii diplomele de absolvire a liceului. O gasca de copii veseli, deschisi, inteligenti si intreprinzatori.   I-am placut instant si am remarcat-o pe Sabina, desigur, doar suntem tize, si pe prietena ei Maria.

Iata ca la o luna de la aceasta intalnire, aflu ca tanara flautista Sabina Ana-Maria Manolache, o eleva exceptionala, cu 10 pe linie in ultimul an de liceu, a fost admisa la Conservatorul din Maastricht la nivelul corespunzator anului 3 de studii si ca de bazele unei frumoase cariere internationale o despart momentan doar 2000 de euro, taxa de scolarizare pentru primul an de facultate.

Desigur ca am pus mana pe telefon si am vorbit cu Raluca, iar ea mi-a descris-o minunat pe fosta eleva, care i-a fost, practic, mana dreapta in anul de dirigentie la clasa  a 12-a, ceea ce, recunoasteti, nu se intampla prea des cu generatiile astea de adolescenti nabadaiosi si capriciosi despre care citim in ziare.

Ideea colectei publice  a fost initiata de prietena Sabinei, Maria   Elisabeta, iar prin Maria Coman a ajuns la mine.
Ada a scris pe blogul ei deja si povestea Sabinei e cunoscuta in mediul internautic. Atasez si eu la finalul articolului situatia scolara.
Ceea ce inca nu se stie e de ce trebuie tanara flautista sa plece la Maastricht, cum a ajuns acolo si de ce este foarte important sa o ajutam.

Povestea Sabinei e tipica pentru elevii romani de la liceele de muzica si explica  mecanismele prin care tinerii instrumentisti isi planifica viitorii ani de studiu.
Anul trecut, Sabina Ana-Maria Manolache a plecat la un curs de vara in Luxembourg, asa cum facea in fiecare vara. Aceste cursuri sunt tare importante, pentru ca te confrunti cu o realitate mai extinsa decat cea a liceului unde inveti, cunosti profesori, tineri cu aceleasi preocupari, inveti cele mai noi tehnici si extinzi repertoriul.  Am participat eu insami la cursuri de acest fel si au fost niste experiente minunate, de care astazi imi amintesc cu nespus drag.

 Ceea ce s-a intamplat la cursul de vara din Luxemburg a fost insa decisiv pentru Sabina. Acolo si-a intalnit viitorul profesor de flaut, Philippe Benoit, care a sfatuit-o ca imediat dupa terminarea liceului sa se inscrie la Conservatorul din  Maastricht. I-a explicat ca taxa pe un an este de 2000 de euro, ca nu au sistem de burse, ca ar fi bine sa gaseasca o sponsorizare din Romania.
Sabina a fost pe 18 iunie in Olanda,  a dat admitere si  luat examenul cu foarte mare succes.
Ce urmeaza?
Taxa trebuie platita cat mai curand, pentru ca pe 15 iulie Sabina pleaca sa definitiveze toate actele necesare inscrierii, sa gaseasca cea mai ieftina cazare, sa isi gaseasca ceva de lucru! pentru ca altfel nu se va putea intretine acolo. Familia Sabinei este una foarte modesta din punct de vedere financiar. Au facut eforturi imense pentru a o ajuta sa termine liceul, nu se pune problema sa o poata intretine in strainatate.
Dar aceasta tanara flautista este dispusa sa-si ia viata in maini si sa lupte pentru cariera ei. Nu vrea decat sa faca ce a facut si pana acum: sa invete foarte bine, sa studieze, sa concerteze si sa devina in fiecare zi un om mai bun decat in ziua precedenta, chiar daca asta implica sa isi ia chiar 2 joburi. Ar dori ca pe viitor sa ajute alti tineri flautisti sa mearga la cursuri, ar dori ca aceste mobilitati de studii sa devina o normalitate in spatiul romanesc.

In povestea Sabinei Manolache se regasesc multi tineri romani, dar diferenta este ca majoritatea isi permit cei 2000 de euro ca salt spre o noua viata.

Rar am rugat ceva in cei cinci ani de blog. Dar cand am facut-o, nu a fost in zadar. Am incredere ca nu e nici acum!
Asadar, va rog sa o ajutam pe Sabina Ana-Maria Manolache sa studieze la Maastricht, cu acel profesor pe care il simte providential, in orasul de care s-a atasat instant, in locul unde crede din toata fiinta ca viitorul ei va fi unul mai bun. Si odata cu viitorul ei, si al nostru, cei care vom putea auzi peste ani o flautista excelenta, despre care vom putea spune : Si eu am ajutat-o sa ajunga acolo unde e acum!

 Conturile in care puteti dona pentru Sabina sunt :

pentru lei: RO47INGB0000999903747660
pentru euro: RO30INGB0000999903747675, bic/swift: INGBROBU
deschise la ING Bank, pe numele Manolache Sabina.

cei 2000 de euro trebuie sa se stranga in cca  3 saptamani.

daca cineva isi doreste si o amintire in urma donatiei, eu pun la vanzare una dintre cele mai dragi fotografii, marime A4, caserata pe alucobond de 3 mm (printata la Square Media)
Pretul este 75 de euro. Procedura e simpla: dovada platii pe sabinapunctulubeanuatgmailpunct com, iar apoi ma inteleg cu viitorul proprietar sa ii parvina in cele mai bune conditii fotografia. Suport eu cheltuielile de transport in Romania, daca este cazul.
Este  fotografia simbol a primei editii InnerSound  si sper sa o ajute pe tiza mea Sabina sa isi indeplineasca visul.






si aici, situatia scolara a Sabinei.


Am rugat-o pe  buna ei prietena, Maria Zdralea, intiatoarea campaniei pentru Sabina, sa imi scrie cateva propozitii despre aceasta minunata tanara:

„ Pe Sabina am admirat-o intotdeauna pentru putere . Este cel mai puternic om pe care il cunosc . Este genul de persoana care face lucrurile sa se intample, nu asteapta sa ii pice din cer si nici nu se complace intr-o stare de banalitate . De aceea, munceste enorm pentru a-si atinge telurile in viata si nu se lasa niciodata doborata, desi de-a lungul timpului a  intampinat nenumarate piedici si dificultati. E un om MARE in toate sensurile, iar visurile si realizarile ei sunt pe masura . Sunt onorata sa-i fiu prietena si sa am ocazia sa stau pe langa un om de la care oricine ar avea de invatat o lectie de verticalitate morala, perseverenta, putere si generozitate .

Sabina este omul care in orice secunda ar da totul pentru oamenii din jur si de aceea cred cu tarie ca merita sa facem si noi la fel pentru ea .

Sa nu obligam un spirit MARE sa-si micsoreze aripile la nivelul posibilitatilor materiale... Haideti sa demonstram ca si in Romania visurile se pot implini !!”







5 comentarii:

  1. Sarut mana doamna Ulubeanu,

    Superb material...feliciatari. M-ati convins sa o ajut pe Sabina, acum pregatesc si eu un material pe blogul meu. Si inca, cum pot sa ma abonez la blogul Dvs daca nu am cont pe blogspot ? Multumesc. Va sarut mana cu respect,

    RăspundețiȘtergere
  2. puteti sa va creati un blogroll pe blogul dumneavoastra, adaugati acolo armonii, si la fiecare articol nou, linkul se va updata .
    Multumesc frumos pentru interes.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dar de ce credeti ca in alte tari visele se pot implini prin postari dulci ca ale dumneavoastra? Oamenii isi planifica din timp. Primesc locul la un universitate si se duc anul viitor. Inte timp isi fac rost de bani, aplica la banci sau alte surse de sposorizare. Nu heirupisme de azi pe maine. Cunosc o multime de studenti romani care studiaza afara si si-au facut rost de bani fara 'cantece de metrou'.
      Mihaela

      Ștergere
    2. fiecare isi alege in ce vrea sa creada.
      Viata m-a invatat ca uneori anul viitor nu mai vine.
      Ce se poate rezolva acum, sa se rezolve acum.
      iar dpdv pragmatic, in arta nu prea merge cu „mai astept un an”. Anumite lucruri daca nu se invata la timp, nu se mai invata niciodata.

      Ștergere
  3. Felicitari. Se vede cat de mult SUFLET ai pus in aceasta campanie.

    RăspundețiȘtergere